En aquest bloc volem apropar tota la informació d'aquest castell localitzat a Vidreres que és prou desconegut per a nosaltres.
En un primer moment hem vist que és una temàtica que ens pot obrir les portes a diferents actuacions educatives. En primer lloc a partir del castell de Sant Iscle es poden treballar totes les àrees curriculars i, dins l'àrea de coneixement del medi social, podem treballar tots els aspectes que conformen i s'esperen de les Ciències socials.
Per tant, ens vam plantejar una pregunta que pogués englobar totes aquestes oportunitats didàctiques. Així doncs, creiem que la pregunta "Per què el castell de Sant Iscle està en ruïnes?" ens pot fer treballar tots els aspectes de les Ciències socials i extrapolar-lo a un àmbit interdisciplinar.
Finalment, intentarem dur a terme una bona tria de la informació per tal de poder treballar amb fonts primàries i secundàries i elaborar una bona guia didàctica per tota la comunitat educativa.
Pel que fa a la creació i organització del blog hem tingut alguns problemes; per exemple, posar les pestanyes, el format del blog, les amplades, etc.
Fins que no ens hem posat a elaborar-lo no hem tingut massa clar què havíem de fer i què no.
A més a més, l'estada de Pràcticum ens limita el temps i les possibles reunions del grup, ja que tots estem a diferents parts de Catalunya i ens és difícil concertar reunions per al bloc. Un dels objectius personals com a grup és posar-nos d'acord per col·laborar en igual mesura en el blog i poder aportar totes les nostres idees per la unitat didàctica i anar-la creant.
Diari 2
Això ens fa pensar que la recerca d'informació i posterior elaboració del dossier del mestre serà feixuc atès que no sabem massa cosa sobre el castell.
Així doncs, no ens sentim segurs amb aquest tema ni quina direcció hem de prendre. També ens trobem amb un moment que tots els membres dels grups estem a les nostres respectives escoles duent a terme el Pràcticum - TFG 1. Per tant, durant aquest període de temps el bloc quedarà en un segon pla fins que trobem una possible solució als problemes que s'han generat.
Diari 3
Ens trobem al final del nostre Pràcticum - TFG 1 i encara no tenim clar si seguir o no amb aquest tema. Hem consultat en Salvador i ens ha dit que el podríem canviar i començar el bloc de nou.
Així doncs, tot el grup ha tornat a pensar possibles temàtiques - relacionades amb les socials - que puguin generar dubtes als alumnes i es puguin treballar d'una manera problematitzada, integradora i constructiva per als alumnes.
De moment hem proposat diversos temes: Es pot tenir un turisme sostenible? Per què la gent marxa del seu país? Per a què serveixen els pantans?
Tot i les noves propostes encara no estem segurs de quina temàtica triar ni si abandonar, del tot, el bloc que ja hem començat. Per tant, esperarem a tornar de pràctiques per tornar-ho a consultar i prendre una decisió grupal del que farem.
Diari 4
Hem pogut parlar amb en Salvador i hem decidit - finalment - canviar el tema del bloc. Hem decidit treballar el tema dels refugiars de Syria però ens hem trobat que era un tema molt ampli i difícil. Hem de tenir en compte que les implicacions estratègiques i militars de la guerra de Syria poden malentendre's o ser molt difícils de comprendre pels alumnes de primària. També ens trobem que preguntes interessants (per exemple: Per què hi ha persones que tenen condició de refugiat i d'altres que tenen condició d'immigrants?) podrien ser molt difícil sde treballar per alumnes de primària, essent més indicades per alumnes de secundària. Així doncs, l'hem redirigit a la temàtica: Per què la gent marxa del seu país?
Hem començat a elaborar una activitat d'idees prèvies i a pensar com reestructuraríem el blog (la presentació, el disseny, etc.). L'activitat d'idees prèvies consisteix en fer un qüestionari on els alumnes responguin preguntes sobre els seus companys en referència a l'immigració. D'aquesta manera, podrem saber si tenen familiars fora, si ells han migrat, etc.
Tot i així, al final de la classe hem tornat a plantejar-nos si estavem prenent la decisió correcta. És a dir, si valdria la pena canviar el bloc i començar-ne un de nou o pressionar per poder trobar informació.
Diari 5
Teniem una llista de pros i contres en les quals preniem en consideració que ja teniem feta sobre el castell de Sant Iscle: el bloc està elaborat, dissenyat, amb totes les entrades, el correu correcte i, el més important, avaluat per la resta de companys. Per contra, tenim un bloc encallat a l'espera de la informació que ens han de donar.
A favor de canviar el tema teniem que era un tema que donaria un aire fresc al nostre treball després d'estar encallats amb el bloc i teniem una proposta d'activitats d'idees prèvies. Per contra, era començar de nou el bloc i no tenir l'avaluació de la resta de companys així com canviar-lo de nou i tenir una adreça no relacionada amb el tema.
Així doncs, durant la reunió amb en Salvador, ens va ajudar a trobar informació del Castell de Sant Iscle i a posar-nos en contacte amb els responsables del castell. Per tant, vam acabar de decidir de treballar aquest tema, posar-nos amb contacte amb els responsables i personar-nos a Vidreres.
Diari 6
Durant aquest temps hem estat molt motivats ja que veiem que el bloc començava a agafar forma i podriem tenir, al final, la informació del Castell de Sant Iscle. Tot i així, els dies passen i els responsables no ens proporcionen la informació que necessitem per fer el bloc.
Així doncs, ens trobem que haurem de fer les activitats amb informació que hem trobat nosaltres a través de la recerca per la xarxa. A més, no hem pogut anar a Vidreres. Tot i així, hem començat a elaborar totes les activitats segons el nostre criteri i el que es podria treballar amb l'alumnat.
Diari 7
Hem començat a elaborar les activitats relacionades amb la pregunta del bloc però, al veure que no rebíem la informació necessària, hem decidit canviar el tema del bloc. És a dir, seguirem treballant els castells però atès la poc comunicació i informació que hem rebut, ho treballarem d'una forma genèrica tot basant-nos en el castell de Sant Iscle.
Per tant, la nova pregunta del bloc serà: Com eren i per a què servien els castells? Al ser gairebé tots gironins ens hem basat en el Castell de Sant Iscle ja que és un castell de la província que va tenir una funció militar real i força rellevant al contrari que el castell del Montgrí.
Diari 8
Tenim problemes per finalitzar el bloc i ja estem molt cansats. Esperem entregar-lo a temps i amb els formats requerits.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada